SIARAN LANGSUNG : MICROSOFT OFFICE WORD SESI 1-3

Aktiviti terkini | 10&13 Julai 2021

Tempat Aktiviti:
Pusat Internet Komuniti Kg. Terentang

Tujuan :
• Mendedahkan kepada komuniti mengenai asas-asas cara menggunakan Microsoft Office Word dengan lebih terperinci.

Kelebihan Aktiviti :
• Melahirkan pengguna yang celik IT penggunaan Microsoft Office Word dengan lebih mendalam (Ramai pengguna yang tahu apa itu Microsoft Office Word namun tidak tahu cara untuk menggunakan aplikasi ini dengan betul. Live ini mengajar pengguna dari awal hingga akhir penggunaan Microsoft word)
• Mengalakkan pengguna Pusat Internet Komuniti faham cara mengunakan Microsoft office word untuk menghasilkan dokumen yang lengkap dan teratur.(Aplikasi ini mempunyai banyak kegunaan seperti menghasilkan surat rasmi, memo dan banyak lagi. Pengguna akan belajar penghasilan dokumen dengan cara yang betul)
• Mendedahkan kepada pengguna mengenai fungsi-fungsi yang terdapat di dalam aplikasi Microsoft Office Word(Terdapat pelbagai butang, wizard, shortcut, dan simbol dalam aplikasi ini. Pengguna akan belajar apakah fungsi bagi setiap satu butang dan sebagainya dalam sesi LIVE kami)
• Menambah ilmu pengguna untuk menggunakan cara ringkas (shortcut) semasa menggunakan Microsoft word(Dengan mengetahui “shortcut” seperti (CTRL+C), pengguna dapat lebih cepat menghasilkan dokumen tanpa mengulang taip ayat atau perenggan. Hal ini sekaligus dapat menjimatkan masa pengguna dalam menghasilkan dokumen yang berkualiti)


Berikut adalah gambar sepanjang aktiviti dijalankan :